Tekst

met eyetracking is te zien welke delen van het scherm de meeste aandacht krijgen. Daar moet de belangrijkste tekst dus komen.

Tekst die past bij het medium, je doelgroep en jezelf

Als je deze pagina leest gaat je blik zoals hierboven: je scant vooral de rode vlekken. Zomaar iets waarmee ik rekening houd als ik een tekst voor je website schrijf. Een boekje of artikel voor een papieren blad structureer ik anders. Waarom? Omdat ik graag wil dat de tekst die ik voor je schrijf ook gelezen wordt. Wil je een tekst op een bepaald taalniveau, bijvoorbeeld B1? Of die voldoet aan toegankelijkheidseisen? Dan houd ik daar rekening mee. Richt je site zich met een kek UX Design helemaal op de user experience? Ik schrijf de teksten om die gebruikerservaring compleet te maken.

Schrijven voor mensen

Het liefst houd ik het bovenstaande even onder ons. Ik schrijf namelijk voor mensen, niet voor (zoek)machines. Mensen houden niet van B1 of C3, en ook niet van Webrichtlijnen 2 of UX. Wél houden ze van een leesbaar verhaal. De mensen voor wie ik schrijf, zijn schooldirecteuren, ‘burgers’, wetenschappers, leraren, bestuurders, studenten, beleidsmakers, consumenten, natuurliefhebbers, ambtenaren, mensen die zorg nodig hebben of mensen die hun partner van zich zien wegglijden door een hersenaandoening. Ze zijn (heel) jong, heel oud en alles daartussenin. Ik kies daarom een schrijfstijl die hen aanspreekt. En die ook bij jou en je organisatie past.

Wat schrijf ik?

Prettige verhalen, met een duidelijke inhoud. Interessante artikelen, heldere brochures, duidelijke webtekst. Daarnaast schrijf ik graag fictie voor jongeren. Zie mijn portfolio, actueel werk staat in de carrousel.

Waarover?

Mijn specialisme: communicatie over en voor het onderwijs. Maar ook daarbuiten vind ik snel mijn weg: techniek, milieu, gezondheidszorg, overheid, auteursrecht.

En verder?

Ik werk ook als projectleider. Hierbij neem ik je de zorg uit handen van de complete productie van een jaarverslag, brochure of magazine. Hoofd- en eindredactie. Een strakke planning. Contacten met vormgevers, fotografen, vertalers en drukkers. Tussentijdse rapportages, en uiteindelijk een mooie uitgave!

Wat kost dat?

Ik hoef niet met mezelf te vergaderen en schrob mijn eigen toilet. Anderen zeggen: de lijnen zijn kort en de overheadkosten laag. Ik maak graag een offerte op maat.

 

Werkvoorbeelden zien of vrijblijvend kennismaken?

Bel 06-183 73 225 of mail naar info@lisetteblankestijn.nl